Tjenester vi tilbyr ved Frekhaug Dyreklinikk

Poliklinikk:
Helsesjekk og undersøkelse/utredning av skade/sykdom. Vaksinering ,ID-merking, etc.

Utredning av hudproblemer:
Utredning av allergier, stoffskifteproblemer, parasitter, etc.

Laboratoriearbeid:

Blodprøver for undersøkelse ved sykdom (eget labutstyr på klinikken betyr at vi kan få svar på de fleste prøver samme dag), rabiesantistoff blodprøve.

Røntgen:
Røntgen av skjelett ved mistanke om skader på bein og ledd. Røntgen av bl.a. buk ved mistanke om f.eks  urinstein, fremmedlegeme osv.

Operasjoner:
Bl.a. Sterilisering og kastrering, fjerning av svulster, fjerning av analkjertler, brokkoperasjoner, fjerning av urinstein, uttak av biopsi, keisersnitt, livmorbetennelse, fremmedlegeme, etc. Klinikken benytter moderne gassanestesiutstyr, og overvåkes nøye gjennom hele prosedyren, for å sikre så trygg narkose som mulig.

Tannbehandling:
Tannstein fjernes med ultralydscaler. Dårlige tenner trekkes. Råd om forebyggende tannstell.

Klipping/pelsstell av hund og katt:
Mange hunde-/katteraser har en pels som krever ukentlig stell.  Noen ganger kan pelsen floke seg slik at den eneste løsning er klippe pelsen ned. Eiere som ikke klarer den jobben selv kan få dette utført hos oss. Vi er ikke hundefrisører...

Hundemassasje / laserterapi:

Både til hunder som skal rehabiliteres etter skader / operasjoner, men også som en del av adferdsterapi. Frekhaug Dyreklinikk en også en av få klinikker som tilby laserbehandling (type IV).

Ambulerende hestepraksis:
Vi reiser ut til stallene i området og utfører veterinære tjenester som for eksempel vaksinering, tannrasp, etc.